Open post

Πιο ώριμοι δηλώνουν οι χρήστες του Ιντερνετ στην Ελλάδα, ενώ σερφάρουν περισσότερο μέσω κινητού.

Πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι δηλώνουν οι χρήστες του Ιντερνετ στην Ελλάδα όσον αφορά στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της τελευταίας έκδοσης της ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου δείχνει την άνοδο του Twitter ως μέσου ενημέρωσης και τη χρήση των smartphones ως βασικής συσκευής πρόσβασης στο Facebook.

Η έρευνα διεξήχθη για 6η συνεχόμενη χρονιά, ενώ συγκεντρώθηκαν απαντήσεις από 1200 χρήστες του Διαδικτύου.

Όσον αφορά στη χρήση των social media, είναι προφανές πλέον ότι το smartphone έχει εξελιχθεί στο βασικό μέσο πρόσβασης. Το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κάνει σε καθημερινή βάση χρήση του Facebook app, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη web έκδοση είναι στο 53%. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις κινήσεις των φίλων του. Το υπόλοιπο 50% δηλώνει ότι οι κινήσεις τις οποίες κάνει κατα την χρήση του facebook για την αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους “friends” είναι: like (58%), chat (54%), share (20%), ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι προβαίνει σε ενέργειες όπως uploading photos και tagging προϊόντων.

Η εμπορική αξιοποίηση του Facebook είναι σε μάλλον χαμηλά επίπεδα, αν και στην έρευνα γίνεται λόγος για αναδυόμενη τάση. Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο κάνει το 19%, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων είναι στο 12% και 8%. Οι χρήστες δηλώνουν πιο ώριμοι ως προς την χρήση του μέσου και οι πιο σημαντικές ανησυχίες (Σχήμα 3) που έχουν είναι η αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν (45%) και η χρησιμότητα του χρόνου που δαπανούν κατά την χρήση του μέσου (23%), ποσοστά τα οποία έχουν αυξηθεί αισθητά σε σχέση με την περσινή έρευνα.
Δείγμα του τρόπου χρήσης των social media είναι ότι στο YouTube, το 92% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για να ακούει μουσική. Επίσης, η έρευνα δείχνει ότι το 67% κάνει skip τις διαφημίσεις. Όμως, υπάρχει και ένα 12% που δηλώνει ότι αλληλεπιδρά με τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο YouTube. Σημαντικό είναι, τέλος το ποσοστό συνδυσμού της χρήσης του youtube με το facebook: το 41% δηλώνει ότι ψάχνει videos στο youtube, προκειμένου να τα αναρτήσει στο facebook.

Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι το twitter. Ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι μάλιστα ότι ένας στους 4 χρήστες του Internet δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου. Σημαντικό γεγονός το οποίο ενίσχυσε την χρήση του μέσου και το 45% των χρηστών του δηλώνει ότι το ώθησε να εξοικειωθεί με αυτό, είναι η εμφάνιση των capital controls. Κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης σημαντικής περιόδου, οι χρήστες επιθυμούσαν να ενημερώνονται άμεσα για τις εξελίξεις, από διαφορετικές πηγές προκειμένου να έχουν την δυνατότητα σχηματισμού της προσωπικής τους άποψης.

Οι χρήστες του Internet δηλώνουν εξοικειωμένοι με την χρήση των μηχανών αναζήτησης, τοποθετώντας την χρήση τους στην δεύτερη θέση όσον αφορά τους λόγους χρήσης του διαδικτύου. Το συγκεκριμένο μέσο αναδεικνύεται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO. Παράλληλα αναδύεται σταδιακά η σημασία των «banner-ads» αφού 1 στους 10 επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις των μηχανών αναζήτησης.

Scroll to top